B&B’s in Europese hoofdsteden 25% goedkoper dan hotel

B&B Hotel price comparison
EINDHOVEN, 01-04-2015 – Bed & breakfasts in Europese hoofdsteden zijn gemiddeld een kwart goedkoper dan hotels. Dat blijkt uit cijfers van Bedandbreakfast.eu, de grootste bed & breakfast website ter wereld.

Van vijftien populaire Europese hoofdsteden zijn de prijzen vergeleken. In 2014 betaalden reizigers  gemiddeld € 108,5  voor een hotelovernachting in een Europese hoofdstad. De prijs van een overnachting inclusief ontbijt in een B&B in een Europese hoofdstad bedraagt gemiddeld € 79,5. Dat is een prijsverschil van 25%. De verschillen zijn grootst in Praag (49%),  Athene (44%) en Moskou (33%).

bed_breakfast_hotel_prices

In de praktijk is het prijsverschil tussen een hotel en een B&B nog groter. Bij hotels moet vaak worden bijbetaald voor extra diensten, zoals het ontbijtbuffet (gemiddeld € 14,- per persoon**) en Wi-Fi. De kamerprijs van een bed & breakfast is bijna altijd inclusief ontbijt. Bovendien is Wi-Fi is meestal gratis.

Prijs-kwaliteitverhouding
“In toeristische steden zijn B&B’s een aantrekkelijk alternatief voor hotels dankzij hun uitstekende prijs-kwaliteitverhouding “, zegt Hanny Arens, oprichtster van Bedandbreakfast.eu. “B&B’s zitten vaak op gunstige plekken middenin de stad, wat ze ideaal maakt voor toeristen en zakenreizigers. Qua comfort doet een gemiddeld bed & breakfast niet onder voor een hotel. Een meerwaarde is de persoonlijke service. Met een hartelijke ontvangst, tips over de omgeving en een geserveerd ontbijt onderscheidt een bed & breakfast zich op positieve wijze van hotels.”

Over Bedandbreakfast.eu
Bedandbreakfast.eu is de grootste B&B-website ter wereld met meer dan 1,4 miljoen B&B-kamers en appartementen in 211 landen. Bedandbreakfast.eu wordt beheerd door Bed & Breakfast Europe B.V., een promotieorganisatie gevestigd in Eindhoven,  Nederland.

* Prijzen betaald door reizigers uit de Eurozone. Bron: Hotel Price Index 2014.
** HRS Great Hotel Breakfast Survey 2014.